Yeniden Refah Partisi Elazığ İl Başkanı Ömer Ateş, 18 Ağustos’ta ‘Pertek Köprüsü – Şanlıurfa arası bağlantı yolları, köprü ve viyadüklerin yapımı’ kanun Teklifinin Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Prof. Dr. Fatih Erbakan ve 5 milletvekili tarafından imzaya açıldığını söyledi.
18 Ağustos 2023 tarihinde “Pertek Köprüsü-Şanlıurfa Arası Bağlatı Yolları,Köprü Ve Viyadüklerin Yapımı” Kanunun teklifinin Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde imzaya açıldığını ifade etti. Yeniden Refah Partisi Elazığ İl Başkanı Ömer Ateş, “18 Ağustos 2023 tarihinde yerel basına vermiş olduğumuz “Pertek Köprüsü-Şanlıurfa Arası Bağlatı Yolları,Köprü Ve Viyadüklerin Yapımı” Kanun Teklifimiz TBMM’de genel başkanımız ve Yeniden Refah Partimizin 5 Milletvekili tarafından imzaya açılmıştır” dedi.
Elazığ’ın sorunlarını milletvekilleri aracılığıyla meclise taşıma noktasında yoğun gayret ortaya koyduklarını, sorunlarla birlikle çözüm önerilerini kanun teklifiyle TBMM gündemine taşıdıklarını ifade eden Başkan Ateş, Elazığ’ın problemlerine sahip çıkmaya devam edeceklerini ifade etti. Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı ve İstanbul Milletvekili Fatih Erbakan, İstanbul Milletvekili Doğan Bekin, Konya Milletvekili Ali Yüksel ve Kocaeli Milletteki Mehmet Aşıla tarafından verilen kanun teklifinde şu görüşlere yer verildi. “Elazığ- Pertek arasında ulaşımı kara bağlantısı olmadığı için feribotlarla yapılmaktadır. Elazığ ve Tunceli’yi birbirine bağlayan Pertek feribotları yaz aylarında yoğunluk kaldırmamaktadır. İki şehri birleştiren bir köprü yapılması ise daha önce siyasiler tarafından vaat edilse de gerçekleştirmemiştir. Özellikle yaz aylarında günde 3 bin araca kadar varan bir kapasiteye ulaşsa da feribot taşımacılığı kilometrelerce kuyruk oluşmasına engelleyemiyor. Bu nedenle araçlar saatlerce beklemek zorunda kalıyor. Köprü içinse daha önce verilen sözlere, talebin Meclis’e taşınmasına ve imza kampanyaları başlatılmasına rağmen henüz bir adım atılmış değil. Yerel halk köprü talebini desteklemektedir. Bu köprüyle birlikte Karadeniz ve güneydoğu bölgeleri arasında mesafe kısalmış olacak. Normalde tercih edilen Elazığ-Bingöl- Erzurum-Bayburt- Gümüşhane- Trabzon güzergahına göre, Şanlıurfa-Elazığ-Tunceli-Erzincan-Gümüşhane-Trabzon güzergahı 210 km daha kısadır. Bu sayede tonlarca yakıt tasarrufu sağlanacaktır. Yol güzergâhının kullanılır hale gelmesi, bölgenin sosyo- ekonomik durumu içinde büyük avantajları getirecek. İktidar, yerelin ihtiyacı olmayan projeler yerine her seçim döneminde söz verdiği ama halk iradesinin tecellisinden memnun kalmadığı için gündeme almadığı Elâzığ-Pertek arası köprü ile Elâzığ GAP Havaalanı- Şanlıurfa Çevreyolu ile tünel ve viyadük yapımı 31 Aralık 2025’e kadar bitirmesi gerekir” TBMM’de imzaya açmış olduğumuz kanun teklifimizi Elazığımızın iktidar ve muhalefet milletvekilleri ile başta Yerel basınımızın güzide görsel ve yazılı basını,Üniversitemiz Rektörlüğü,ETSO,Elazığ Borsası,Elazığ Organize Sanayi Bölge Başkanlığı ile tüm Sivil Toplum Kuruluşlarımız ile sayın üyelerini desteğe davet ediyoruz.